Blueberry cheesecake/ブルーベリーチーズケーキ

blueberrycheesecake-s

イギリスのお菓子はお砂糖とバターがたっぷり。見た目はカラフルだったり、とっても可愛いのですが、甘すぎて実はちょっと苦手です。チョコレートは舌が痛いくらいに甘くて、さらに中に甘ーいキャラメルが入っていたり。ケーキはジャムがたっぷり塗られたパウンドケーキをさらに分厚いアイシングでコーティング、その上にお砂糖がジョリジョリ入ったバタークリームがどすんと乗っている、などなど。。日本の羊羹や大福など、和菓子がすごくヘルシーに感じてしまうのでした。その中でもチーズケーキは他のお菓子に比べると甘さ控えめで日本人の味覚に食べやすい味です。それでもどれもNYチーズケーキのように濃厚ではあるのですが、チーズケーキは大好きなので美味しく食べられて嬉しい♪
食べものは、食べるのも、描くのも大好きです。おいしいものは人を幸せにしますね。

Sweets in Britain are basically made using a huge amount of sugar and butter compare to Japanese sweets. They are really colourful and so cute but unfortunately it’s a bit too sweet & heavy to eat for me except for cheesecakes. Cheesecakes are less sweeter than others even though every cheesecake is still very rich like NY cheesecake it’s my favourite so I’m enjoying it.
I love to draw food, and of course I love to eat as well.
Delicious food always makes people so happy. 🙂

Cafe Concerto/カフェ コンチェルト

concert-s
カフェ・コンチェルトはロンドンの大きな通りにあるヨーロッパ風のカフェです。
支店が幾つかあり、内装がいかにもヨーロッパ!という雰囲気ですごく素敵なので見かけるたびにいつも気になっていたのでした。
きらびやかな店内はぐっと抑えた照明にシャンデリア、テーブルの上には一輪挿しにバラ。何より、ショーウィンドウに並べてあるケーキがどれも宝石みたいに綺麗!(そして大きい!)。チョコレートやクリームがたっぷりの生地の上には色とりどりの果物やベリーがいっぱいで見とれてしまうほどなのです。一緒に行ったお友達はストロベリーガトー、ミルフィーユ、わたしは悩んだ末にストロベリーチーズケーキにしました。甘さ控えめのイチゴのムースがたっぷりですごく美味しかったです。
一緒に頼んだアールグレイティーは、紅茶のティーバッグと銀のポットが運ばれてきて自分でお湯を注ぎます。ティーバッグはパッケージが変わっていて背高のピラミッドみたいなのが専用の陶器の小皿に乗っていました。パッケージを開けると内側は金色で香りもすごーくいい香り。紅茶に詳しいお友達が教えてくれたんですが、この紅茶、Tea Fortés(ティーフォルテ)という有名なメーカーのものだそう。ティーバッグには小さな葉っぱもついていて可愛い。お土産や贈り物に選びたくなりますね。
イギリスは日本のように生クリームを使ったケーキがあまりないんですが(パウンドケーキやカップケーキのようなものが多い)コンチェルトは日本のケーキに近いものでした。イギリスにしては珍しくアイスティーもあるそうです(イギリスではアイスティーは一般的でない)。立地といい、観光客がターゲットのようですね(まんまと心を掴まれた 笑)。パスタなどもあるので、今度はお食事でも来てみたいです。

Café Concerto is European style cafe which are located on the main streets in central London. There are some branches and I could see the shops often so I wanted to try if I have the chance every time I walk passed by. The interior inside the cafe is very European style, Victorian decorative wall papers, muted lighting with gorgeous chandeliers, a rose in a bud vase on every single table. And what my caught  my heart the most is the jewel-like-beautiful cakes in the show case which sizes are also huge. It was hard to choose just one but finally my friends ordered strawberry gateaux, Mille Feuille and I had strawberry cheese cake which we enjoyed so much. The tea came with those cakes was from Tea Fortés. The tea bag was wrapped in a pretty pyramid shaped box and it was just like a treasure box with  the smell of the tea came out when it’s opened.
Fresh cakes are not so popular in the UK unlike in Japan (pound cakes or cup cakes are more popular here) but they’ve got lots of fresh cakes in this cafe, also they have iced tea which is uncommon here. So it seems they’re tourist-friendly cafe, and I might have tourist’s point of view still. It’s okay as I’m interested and I could enjoy it though! They’re serving meals too so I want to try it for lunch sometime. 🙂